facebook  google  instagram logo  twiter  youtube  kozjolet345

Mentés

VasutuzemeltetesA közúti szállítás mellett a faanyagszállítási feladatok maradéktalan ellátása érdekében cégünk megőrizte hagyományos erdei vasúthálózatát. Segítségével kevesebb üzemanyag-felhasználással nagy mennyiségű faanyag szállítható kedvezőtlen időjárási körülmények között is.

Lehetőségeink mértékéig törekszünk vasút melletti feldolgozóhelyek kialakítására és a közúti szállítás csökkentésére. A több mint száz éves kisvasúthálózat korszerűsítése az utóbbi években a fővonalon befejeződött, a szárnyvonalakon pedig a teherszállítási feladatok figyelembevételével folyamatosan zajlik.

Az iparvasúti szállítás a részvénytársaság teljes faanyagmozgatási feladatának 10%-át teszi ki. A vasútüzem kihasználtságának növelése, valamint a közjóléti tevékenységeink színesítése céljából 32 kilométer hosszon a személyforgalom előtt is megnyitottuk a Lenti és Kistolmács közötti pályaszakaszt. Az utasok száma az elmúlt években folyamatosan emelkedett, és egyre több kiránduló érdeklődik a kéthetente közlekedő nosztalgiavonat iránt.

A kisvasút megépítése több mint száz évvel ezelőtt kezdődött meg, csupán gazdasági szempontok miatt. Zala megye erdőkben gazdag göcseji vidékéről rendkívüli nehézséget jelentett a kitermelt faanyag elszállítása. Az erdők zömükben feltáratlanok voltak, és a meglévő rossz minőségű erdei utakon kizárólag szekereken fuvarozták az értékes göcseji fát. Az agyagos talajú erdőkben különösen nagy problémát okozott a felázott, járhatatlanná vált földutakon a kitermelt faanyag szállítása. A letermelt erdei fenyő és bükk faanyag minőségi romlást szenvedett, ha nem tudták időben a felhasználási helyre szállítani. A XX. század elején ezért épült meg az első keskeny nyomsávú vasútvonal. Kezdetben két, egymástól független vonalon üzemelt: a Lenti-Zajda és a Csömödér-Kistolmács szárnyvonalon. Ahhoz, hogy az erdei vasutat a személyszállításban és a faanyagszállításban is gazdaságosan lehessen üzemeltetni, meg kellett építeni az összekötő szárnyvonalat. A Lenti-Szilvágy és a Csömödér-Kistolmács vonal összekötésére 1997 és 2000 között került sor. Ma a teljes vágányhossz eléri a 109 kilométert, és ezzel Magyarország leghosszabb erdei vasúti hálózataként tartják számon.

Az erdei vasút a turizmusban »
Menetrend »
Térkép »
Személyszállítási üzletszabályzat »


Információ:
Vagyongazdálkodási Osztály
Cím: 8800 Nagykanizsa, Múzeum tér 6.
Tel.: 93/500-232
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Csömödéri Vasútüzem
Cím: 8957 Csömödér, Vasút út 2.
Tel/fax: 92/579-033
Mobil: 30/474-2146 vagy 30/474-2079
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Kapcsolat - Zalaerdő Erdészeti Zártkörűen Működő Részvénytársaság

cim f H-8800 Nagykanizsa, Múzeum tér 6.
tel f +36-93/500-200
mobil +36-30/474-2115
fax f +36-93/500-250
mail fzalaerdo@zalaerdo.hu

Partnerek

foldmuv.miniszterium 3   erdeiprogramok logo   kisvasútra fel logo 2   OEE logo1   KANIZSATV      filmtar   filmtar 2   zt    erdomezo   balatonfelvidek     erdiszallas logo   vadaszkamara1  amierdonk Máv-Start